Παρασκευή 23 Ιανουαρίου 2015

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τα φροντιστήρια
και τους καθηγητές που απασχολούνται σε αυτά.
Ζήτημα αιχμής για τον ΣΥΡΙΖΑ  είναι η αναμόρφωση και η επικαιροποίηση του νομικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων, των φροντιστηρίων και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης και στη συνέχεια η αυστηρή τήρηση του. Αυτό το νομικό πλαίσιο θα συμβάλλει, σε ένα βαθμό, στην καθιέρωση της ισότητας των ευκαιριών ανάμεσα στους μαθητές του ελληνικού σχολείου, θα περιορίζει, στο μέτρο του δυνατού, τις εκπαιδευτικές και επομένως κοινωνικές ανισότητες, διασφαλίζοντας, για όσο διάστημα θα υπάρχουν ιδιωτικές εκπαιδευτικές μονάδες, εκπαίδευση υψηλού επιπέδου στους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν σε αυτές.
Για τον ΣΥΡΙΖΑ η τήρηση της συνταγματικής νομιμότητας στη λειτουργία των ιδιωτικών σχολείων και φροντιστηρίων και η εργασιακή διασφάλιση των ιδιωτικών λειτουργών είναι άμεσα συνυφασμένα ζητήματα.
Η συνολική μας πρόταση για το δημόσιο σχολείο προωθεί αποφασιστικά την οικονομική ανακούφιση των οικογενειών, που αιμορραγούν από τις δαπάνες για τη φροντιστηριακή και λοιπή εκπαιδευτική ενίσχυση των παιδιών τους. Στοχεύει στο μηδενισμό των δαπανών του οικογενειακού προϋπολογισμού για εξωσχολικές εκπαιδευτικές δραστηριότητες, μέσα από την παράλληλη αναβάθμιση της διδασκαλίας των ξένων γλωσσών, των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων κ.λπ. στο δημόσιο σχολείο, αλλά και στη ποιοτική αναβάθμιση των συνθηκών της ζωής των μαθητών.
Οι Έλληνες γονείς δίνουν ετησίως περίπου 2 δισεκατομμύρια ευρώ για φροντιστήρια ξένων γλωσσών και προετοιμασίας των πανελλαδικών εξετάσεων, για ιδιαίτερα μαθήματα, για ωδεία, γυμναστήρια και άλλες εκπαιδευτικές υπηρεσίες. Εάν στα 2 δισ. ευρώ προστεθούν τα δίδακτρα για ιδιωτικά σχολεία, τα έξοδα για σπουδές σε ΑΕΙ σε διαφορετική πόλη, από εκείνη της μόνιμης κατοικίας και τα δίδακτρα για τις μεταπτυχιακές σπουδές, το ποσό εκτοξεύεται στα 5,2 δισεκατομμύρια ευρώ. Να σημειωθεί ότι το 40% της συνολικής ιδιωτικής εκπαιδευτικής δαπάνης κατατίθεται σε υπηρεσίες που δεν παρέχει το ελληνικό δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
Η αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν παιδείας που επιδιώκει ο ΣΥΡΙΖΑ επιδιώκουμε να καταστήσουμε περιττή κάθε μορφή ιδιωτικής εκπαίδευσης. Στο μεταξύ τόσο στην ιδιωτική όσο και στη δημόσια εκπαίδευση θα πρέπει να πληρούνται κοινοί και αυξημένοι ποιοτικοί όροι λειτουργίας (υποδομές, προσωπικό κ.λπ.), ενώ φυσικά θα πρέπει να διασφαλίζονται πλήρως τα εργασιακά δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών.
Η στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ στους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς υπήρξε και συνεχίζει να είναι πολύμορφη, με τη δημόσια, έμπρακτη αλληλεγγύη στους αγώνες τους, τη διαλογική συνεργασία με το σωματείο τους και την πίεση προς την κυβέρνηση μέσω του κοινοβουλευτικού ελέγχου και των τοποθετήσεων στη Βουλή. Ενδεικτικά, αναφέρονται οι σχεδόν 30 παρεμβάσεις κοινοβουλευτικού ελέγχου κάθε είδους (ερωτήσεις, επίκαιρες ερωτήσεις, αναφορές) σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, στις οποίες έχουν προβεί οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τα δυο χρόνια των κυβερνήσεων Σαμαρά.
Η πολιτική απόφαση του ιδρυτικού συνεδρίου του ΣΥΡΙΖΑ αναφορικά με τις εργασιακές σχέσεις, αποκρυσταλλώνεται στην επαναφορά και αναβάθμιση του θεσμικού πλαισίου και του πλαισίου συλλογικής διαπραγμάτευσης. Οι ελεύθερες συλλογικές διαπραγματεύσεις, η προστασία από τις απολύσεις, η αναβάθμιση των ελεγκτικών μηχανισμών, η κατάργηση της μαύρης,  επισφαλούς και ενοικιαζόμενης εργασίας, η ενίσχυση του ρόλου των συνδικάτων και η ελεύθερη και ακώλυτη άσκηση της συνδικαλιστικής δραστηριότητας, αποτελούν πυλώνες της πολιτικής του και της παραγωγικής διαδικασίας.
Οι εκπαιδευτικές μονάδες, που σήμερα καλύπτουν τα κενά του σχολικού προγράμματος σε οποιοδήποτε τομέα, θα πρέπει να τεθούν κάτω από τον έλεγχο του Υπουργείου παιδείας, τόσο ως προς το παρεχόμενο παιδευτικό αγαθό, όσο και προς τις συνθήκες κάτω από τις οποίες επιτελείται η εκπαιδευτική διαδικασία. Ως εκπαιδευτική μονάδα ορίζεται κάθε εκπαιδευτικός φορέας που λειτουργεί ενισχυτικά προς το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Πολιτείας ή οδηγεί στην απόκτηση πτυχίου ή βεβαίωσης γνώσεων και δεξιοτήτων που μπορεί να αξιοποιηθεί καθ’ οιονδήποτε τρόπο από τον κάτοχο στην εκπαιδευτική του εξέλιξη. Σύμφωνα με τους παραπάνω όρους εκπαιδευτικές μονάδες θεωρούνται οι καλλιτεχνικές σχολές, τα φροντιστήρια ξένων γλωσσών, τα φροντιστήρια προετοιμασίας για κάθε είδους εξέταση προς εκπαιδευτικό ίδρυμα κ.λπ.

Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε φροντιστήρια γενικής παιδείας και  ξένων γλωσσών θα εξομοιωθούν μισθολογικά και θεσμικά με τους εκπαιδευτικούς της ιδιωτικής εκπαίδευσης με την πλήρη εφαρμογή του Αναγκαστικού Νόμου 2545/1940.

Ως εκ τούτου:
1.        Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται σε φροντιστήρια, προσλαμβάνονται με διετή σύμβαση εργασίας που στη συνέχεια τρέπεται σε αορίστου χρόνου.
2.        Η πλήρης απασχόληση εκπαιδευτικού σε φροντιστήριο ορίζεται σε 21 διδακτικές περιόδους ανεξαρτήτως κατανομής σε ημέρες, που αντιστοιχούν  πλήρη ασφάλιση (25 ένσημα ανά μήνα).
3.        Οι αργίες των εκπαιδευτικών των φροντιστηρίων κατά τις περιόδους των Χριστουγέννων και του Πάσχα ορίζονται σε δύο εβδομάδες βάσει της Υπ. Απ. Δ5/3239/1.6.89.
4.        Η ασφάλιση ορίζεται με βάση τα έτη εργασίας του εκπαιδευτικού.
5.        Αναγνωρίζεται η πιστοποιημένη εργασία εκπαιδευτικού σε φροντιστήριο ως διδακτική προϋπηρεσία πριν και μετά τον πιθανό διορισμό του στη δημόσια εκπαίδευση.
6.        Με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας παρακολουθούνται και ελέγχονται οι εργασιακές σχέσεις κι οι όροι εργασίας και διδασκαλίας των εκπαιδευτικών των φροντιστηρίων (ωρολόγιο πρόγραμμα, προσλήψεις, καταβολή των δώρων, επιδομάτων, αποζημιώσεων κ.λπ.).

Συμπερασματικά ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η εκπαιδευτική εμπειρία κάθε εκπαιδευτικού, όπου και αν αυτή έχει αποκτηθεί, αποτελεί πολύτιμο κοινωνικό κεφάλαιο που πρέπει να προστατεύεται, να αναγνωρίζεται και να αξιοποιείται προς όφελος της εκπαίδευσης.
Οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια καθηγητές και καθηγήτριες είναι ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί οι οποίοι για λόγους κοινωνικού συμφέροντος πρέπει να έχουν πλήρως διασφαλισμένα εργασιακά δικαιώματα.

Αθήνα, 21-I-2015
Τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου